Skip to main content

News in:  BM | TH | CN

Published: 20 September 2023

FUSO Canter Euro 5 Memacu Pemanduan Trak Mampan di Malaysia

Hap Seng Trucks Distribution Sdn Bhd (HSTD), Pengedar Am Daimler Trucks, dengan bangganya mengumumkan pelancaran trak tugas ringan FUSO Canter Euro 5 yang akan datang pada tahun 2024. Ia bukan sekadar sebuah produk, ia juga merupakan simbol komitmen berterusan kami terhadap tanggungjawab alam sekitar dan kecemerlangan operasi. Sambil Canter menandakan 60 tahunnya, FUSO TF Canter Euro 5 menjanjikan gabungan harmoni tradisi hebat dan inovasi berterusan. 

Derrick Sim, Ketua Eksekutif Hap Seng Trucks Distribution Sdn Bhd, berkata, "Dengan peningkatan kesedaran terhadap ESG (alam sekitar, sosial dan tadbir urus), FUSO TF Canter Euro 5 kami bukan sahaja mematuhi undang-undang pelepasan gas rumah hijau; ia merangkumi kemampanan dengan reka bentuk mesra alam yang teguh dan cemerlang. Trak generasi akan datang ini memperjuangkan pelepasan yang lebih bersih, kecekapan bahan api yang tiada tandingan dan muatan yang lebih tinggi. Dengan itu, kami memberi jaminan kepada pelanggan kami bahawa dengan setiap perjalanan yang mereka lakukan, perjalanan mereka akan semakin hijau. Masa hadapan sedang menanti, dan kami teruja untuk memperkenalkan model ini tidak lama lagi.” 

Warisan FUSO Canter menjangkau lebih enam dekad, dan telah menjadi tulang belakang bagi banyak perniagaan di seluruh dunia. Dilahirkan pada tahun 1963, diilhamkan oleh keanggunan dan kuasa langkah kuda, Canter direka bentuk untuk daya tahan. Dan ia telah memenuhi setiap jangkaan, dengan lebih daripada 4.5 juta unit yang telah memperkasakan perniagaan, daripada penghantaran pantas hingga kepada medan operasi rantaian sejuk yang mencabar. 

Untuk menandakan 60 tahun trak ikonik ini, peraduan Ulang Tahun FUSO Canter ke-60 telah diadakan awal tahun ini dan akan diteruskan sehingga Disember 2023. Cabutan bulan ini merupakan yang kedua daripada tiga cabutan bertuah, dengan jumlah nilai hadiah yang akan dimenangi berjumlah RM900,000. Cabutan kedua adalah untuk trak yang dibeli dan didaftarkan dengan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) antara 1 Januari 2023 hingga 31 Ogos 2023. Cabutan terakhir akan diadakan pada suku pertama tahun 2024, untuk trak yang didaftarkan antara 1 Januari 2023 hingga 31 Disember 2023. 

Menandai 60 tahun yang penuh dengan komitmen, inovasi, dan prestasi luar biasa, peraduan Ulang Tahun FUSO Canter ke-60, dengan pelbagai hadiah berjumlah RM900,000, menandakan penghargaan kami terhadap pelanggan setia kami. Mengimbas kembali hadiah utama awal kami, iaitu sebuah Mercedes-Benz C-Class C200, hari ini kami, dengan bangganya, mengumumkan keputusan cabutan kedua.

“Setiap penyertaan cabutan bertuah menandakan perjalanan kepercayaan terhadap warisan Canter. Tahniah kepada PAD MARKETING SDN BHD kerana memenangi sebuah Mercedes-Benz C-Class C200 dan sepuluh yang lain yang telah memenangi baucar FUSO. Kepada perjalanan kami bersama,” tambah Sim.